Kontrahenci

Praca handlowców w dziale handlowym polega na stałym utrzymywaniu dobrych kontaktów z kontrahentami.

W programie CRM.net proponowane grupy kontrahentów to:

  • klientów (odbiorców),
  • potencjalnych klientów,
  • partnerów handlowych,
  • podwykonawców,
  • sieci partnerskie
  • inne dowolnie zdefiniowane grupy.
Kontrahenci CRM

Kartoteki klientów można podzielić wg dowolnej charakterystyki Administrator definiuje skorowidz podziału kontrahentów wg określonych w firmie kryteriów. 

Zaproponowany podział rozróżnia grupy:

  • POTENCJALNY KLIENT – lista firm z którymi mamy szanse nawiązać współpracę
  • ZATWIERDZONY NIEZWERYFIKOWANY – lista firm z którymi dział handlowy nawiązań kontakt, ale klient może kupować wyłącznie za gotówkę i przedpłatę, gdyż jego kondycja finansowa nie została zweryfikowana.
  • ZATWIERDZONY ZWERYFIKOWANY – lista firm, z którymi mamy zawarte umowy handlowe, określone warunki,
  • ZAUFANY KLIENT – lista najbardziej strategicznych klientów
  • PROBLEMY PŁATNICZE – rejestr klientów oznaczonych przez dział windykacji
  • NIEAKTYWNY – lista klientów z którymi zakończyliśmy współpracę.
Kartoteka potencjalnego klienta CRM

Dopisanie kontrahenta

Na potrzeby dopisania nowego kontrahenta w programie CRM.net dostępny jest specjalny formularz dopisania kontrahenta.

Kartoteka klienta

Każdy klient posiada własną, indywidualną kartotekę w której zapisywane są wszystkie informacje i zdarzenia związane z kontrahentem i spotkaniami. 

Podgląd

Handlowiec może podglądać szczegóły kartoteki klienta za pomocą transakcji podglądu szczegółów, gdzie domyślna konfiguracja zawiera kilka zakładek. 

Podgląd kontrahenta CRM

Historia

Każda zapisana wizyta skojarzona z klientem automatycznie tworzy historię zapisów. Zaznaczając wiersz w tabeli klientów możemy uruchomić historię

  • Spotkań
  • Zamówień sprzedaży
  • Sprzedaży
  • Zamówienia zakupów
Kontrahent historia CRM

Pozwoli to przeglądać jakie decyzje i operacje były przeprowadzane dla danego kontrahenta.